We współcześnie stosowanym marketingu coraz większą rolę odgrywa działalność zewnętrzna.
Okoliczności okazji jest dużo, bo bardzo często organizowane są wszelkiego rodzaju festyny, zabawy miejskie, czy festiwale na świeżym powietrzu. Ich organizatorzy chętnie pozwalają innym firmom ustawiać na terenie tego przedsięwzięcia hale namiotowe, gdzie te mogą reklamować swoje usługi i towary oraz zachęcać gości do ich zakupienia.
Obie strony mają z tego dużą korzyść. Taka hala namiotowa to dla znanej marki dodatkowa okazja do pozyskania nowych klientów, natomiast dla organizatora wydarzenia jest to sposób na dodatkowy zarobek na nim, bo przynajmniej w przypadku imprez komercyjnych nie są takie konstrukcje stawiane za darmo. Producenci i dystrybutorzy takich materiałów rozumieją to coraz lepiej, dlatego namiotowe hale są zawsze w ich ofercie. Mało tego, jest to produkt, którego wykonanie na zamówienie bardzo łatwo jest negocjować.
Standardowa hala namiotowa ma określone katalogowe wymiary, ale zazwyczaj nic nie stoi na przeszkodzie, aby je zwiększyć lub zmniejszyć. Jako że hala namiotowa ma służyć do celów marketingowych, sama w sobie powinna być reklamą.
Dlatego decydując się na zakup takiego wielkiego namiotu, można poprosić producenta, aby wykonał ją z materiału odpowiedniego koloru, rzecz jasna koloru firmowego, a poza tym zaznaczył na niej takie elementy, jak adres przedsiębiorstwa, adres internetowy jego witryny, no i przede wszystkim logo. Klient będzie wiedział przez to, gdzie po spotkaniu w hali ma szukać kontaktu.